Kliknij aby oglądnąć

Szkoła z Filipowic, po raz drugi, w nowy rok szkolny z mPotęgą

Opublikowano: sobota, 16, wrzesień 2023 Kazimierz Dudzik

mBank logo fundacja RGBMAMY TO! Z przyjemnością informujemy, że zgłoszone przez Szkołę Podstawową im. Świętego Jana Pawła II w Filipowicach projekty „Logiczne myślenie na co dzień” i „Jestem architektem - bryły w naszym otoczeniu” otrzymały dofinansowanie.

 

W X edycji mPotęgi – programu grantowego fundacji mBanku grantami nagrodzimy 183 projekty z całej Polski. Dofinansowanie otrzymają 92 projekty kierowane do uczniów i uczennic klas 4-6 i 91 projektów w kategorii klas 7-8 szkół podstawowych. Łączna kwota, jaką w tym roku mFundacja przeznaczy na granty, wyniesie blisko 1,15 mln zł.


Projekt „Logiczne myślenie na co dzień” przeznaczony jest dla uczniów z klas 4 – 6 – wysokość dofinansowania przez Fundację mBanku - 4999 zł.


Celem projektu jest poznanie wybranych gier na logiczne myślenie. Doskonalenie logicznego myślenia poprzez umiejętność wykorzystania wiedzy, którą się posiada oraz przetwarzania jej i wyciągania z niej wniosków oraz zdobywanie umiejętności współpracy w grupie, wdrożenie do samodzielności, samokontroli i samooceny.


Projekt przeznaczony jest dla uczniów z klas 4-6 i zakłada udział w zajęciach praktycznych połączonych z teorią pozwalającą poznać techniki i metody logicznego myślenia podczas gier. W ramach projektu przewidziane jest spotkanie rodziców wraz z dziećmi w szkole w celu przeprowadzenia wspólnych gier i zabaw i zabaw logicznych w celu integracji pokoleniowej. Uczniowie w trakcie spotkań zdobywają punkty, które na podsumowaniu będą mogli wymienić na nagrody rzeczowe (przybory szkolne i pomoce dydaktyczne). Kulminacją projektu jest przeprowadzenie Turnieju Logicznego Myślenia i wyłonienie w każdej klasie Mistrza i Wicemistrza.
Projekt „Jestem architektem - bryły w naszym otoczeniu” przeznaczony jest dla uczniów z klas 7 – 8 – wysokość dofinansowania przez Fundację mBanku - 7980 zł.


Celem projektu jest doskonalenie logicznego myślenia poprzez umiejętność wykorzystania wiedzy, którą się posiada oraz przetwarzania jej i wyciągania z niej wniosków. Nabycie wyobraźni przestrzennej i pomysłowość działania oraz zdobywanie umiejętności pracy w zespole - podział obowiązków, odpowiedzialność, samoocena i samokontrola. Projekt przeznaczony jest dla uczniów z klas 7-8 i zakłada udział w zajęciach praktycznych połączonych z teorią pozwalającą zainteresować uczniów "logicznym myśleniem" i pracą zespołową oraz poszerzyć wyobraźnię przestrzenną. Uczniowie zobaczą bryłę od środka, przekonają się czym jest objętość oraz będą konstruować samodzielnie szkielety brył. Będą rysować siatki większości brył, sklejać je i tworzyć budowle architektoniczne. Liczyć objętość i pole powierzchni, a tym samym wkroczą w świat geometrii 3D. Uczniowie pracując z opiekunem w grupie będą sami dążyć do rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu dowolnych metod i narzędzi, a nauczyciel będzie tylko obserwatorem i osobą wspomagającą pracę grupy. W projekcie przewidziane jest spotkanie rodziców wraz z dziećmi w szkole w celu przeprowadzenia wspólnych gier i zabaw, w których wykorzystają nabyte umiejętności. Uczniowie w trakcie spotkań zdobywają punkty, które na podsumowaniu będą mogli wymienić na nagrody rzeczowe (przybory szkolne i pomoce dydaktyczne). Kulminacją projektu jest przeprowadzenie Turnieju mPotęgi i wyłonienie w każdej klasie Mistrza i Wicemistrza Turnieju.


Projekt "Jestem architektem - bryły w naszym otoczeniu", jako jeden z 461 nadesłanych znalazł się w grupie 30 najwyżej ocenionych z całej Polski i wziął udział w czerwcu w głosowaniu publiczności.  „Nie tylko wygrana się liczy, liczy się pomoc” - Bardzo dziękujemy Wszystkim za tak licznie oddane głosy na nasz projekt. Dzięki nim zajęliśmy piąte miejsce w klasyfikacji końcowej.

 

Dariusz Stojowski

 

 

Odsłony: 335