Przejście do firmy KM-Net

SKO

wrOd sześciu lat w naszej szkole działa gazetka WRÓBELEK publikowana na portalu juniormedia.pl. W tym roku szkolnym organizatorzy przygotowali dla redakcji wiele wyzwań i konkursów związanych z dziennikarstwem. Uczniowie wykonywali zdjęcia, pisali reportaże, nagrywali filmy i tworzyli infografiki. Za każde zadanie przyznawano redakcjom punkty. Redakcja z Niepublicznej Szkoły Podstawowej we Wróblowicach znalazła się w najlepszej dziesiątce redakcji z całej Polski. Nagrodą był udział w Letniej Szkole Junior Media. Najaktywniejsze redaktorki: Klaudia Ulanecka, Selina Jachym i Angelika Ulanecka w dniach 10 – 15 lipca 2016 roku szkoliły się i relaksowały w Termach Uniejów. Oto relacja z niezwykłego czasu.

Dzień 1

wroblZanim dotarliśmy do malowniczego Uniejowa, mieliśmy okazję na spacer po Warszawie. Nie obyło się bez pamiątkowych zdjęć na tle Pałacu Kultury i Nauki oraz Sali Kongresowej. Po krótkim zwiedzaniu stolicy udaliśmy się na miejsce zbiórki, gdzie czekała na nas pani Aleksandra Kowalewska – przedstawicielka JUNIORMEDIA. Wspólnie z redakcjami gazetek Lider z Odrzykonia i Puls „Trójki” z Zielonej Góry udaliśmy się do Uniejowa. Naszym oczom ukazała się Zagroda Młynarska – miejsce naszego noclegu. Według informacji ze strony organizatora „Chłopska zagroda młynarska to mały żywy skansen z zabytkowymi obiektami przeniesionymi z terenu województwa łódzkiego. Są to: dwór z miejscowości Nagórki, dwa wiatraki – koźlaki z Chorzepina i ze Zbylczyc, budynek inwentarski z Uniejowa oraz chałupa ze Skotnik. Ponadto na terenie kompleksu wzniesiona została wierna kopia stodoły z Besiekier.” Mieszkaliśmy w tym niezwykłym miejscu wraz z pięcioma redakcjami z całej Polski. Przypadło nam do gustu m.in. z tego względu, że znajdowało się wokół wiele zwierząt. Po zakwaterowaniu i chwili regeneracji udaliśmy się do Domu Pracy Twórczej, gdzie zjedliśmy obiadokolację i poznaliśmy pozostałe cztery redakcje. Każdy z nas otrzymał identyfikator ze swoim imieniem i nazwiskiem oraz nazwą gazety, której był reprezentantem. Każda z nas mogła się poczuć jak prawdziwy VIP. Ostatnim punktem dnia była kąpiel w uniejowskich basenach termalnych.

Dzień 2

wroPo krzepiącym śniadaniu w karczmie udaliśmy się do Zamku Arcybiskupów Gnieźnieńskich, gdzie rozpoczął się pierwszy warsztat prowadzony przez dziennikarza sportowego, Pawła Hochstima z Dziennika Łódzkiego. Dowiedzieliśmy się jakie są blaski i cienie dziennikarstwa sportowego. Potem przeprowadziliśmy konferencję z Cristiano Ronaldo (oczywiście czworo chętnych juniorów wcieliło się w rolę jednego z najsłynniejszych piłkarzy świata). Nie zabrakło pytań o mecz finałowy Mistrzostw Europy we Francji. Następnie naszym zadaniem było napisanie relacji z tej konferencji prasowej, która została później oceniona profesjonalnym okiem pana Pawła.

Po obiedzie kolejnym punktem dnia była lekcja o średniowieczu przeprowadzona na Zamku Arcybiskupów Gnieźnieńskich. Pan Andrzej Pietrzak (Sanderus) w obrazowy sposób opowiadał młodym dziennikarzom średniowieczne historie, legendy i zapoznał ze zwyczajami i przesądami z tamtych czasów. Po pokonaniu ponad 200 schodów mogliśmy podziwiać piękne widoki z uniejowskiej baszty. W planie dnia nie mogło oczywiście zabraknąć relaksu w basenach termalnych.

Dzień 3

Kolejny warsztat w ramach Letniej Szkoły Junior Media poprowadził pan Dariusz Pawłowski, szef działu kultury w Dzienniku Łódzkim. Kształcił warsztat młodych juniorów z zakresu redagowania recenzji, informacji, wywiadu i innych gatunków dziennikarskich. Każda redakcja przygotowała krótką informację prasową o przybyciu Batmana do Uniejowa, a potem redagowali pytania do wywiadu z Justinem Bieberem i Jenifer Lopez. Po zajęciach warsztatowych wszystkie redakcje wzięły udział w sesji zdjęciowej do Dziennika Łódzkiego.

Po obiedzie wszyscy uczestnicy udali się do Zagrody Młynarskiej, gdzie poznali tajniki pieczenia chleba. Każdy z młodych redaktorów upiekł swój własny podpłomyk. Potem zwiedziliśmy wiatrak, gdzie kiedyś produkowano mąkę.

Potem przyszedł czas na kąpiele w uniejowskich termach. Organizatorzy cały czas dbali, aby nie brakowało nam atrakcji. Wieczorem zjedliśmy kolację w klubie Nautilus, gdzie potem graliśmy w kręgle i bawiliśmy się na dyskotece.

Dzień 4

wrobŚroda, podobnie jak wcześniejsze dni, obfitowała w wiele zdarzeń. Warsztaty dotyczyły dziennikarstwa internetowego. Przedstawiciele szkolnych redakcji poznawali podstawowe pojęcia związane z budową artykułu internetowego. Następnie tworzyli artykuły na zadane przez prowadzącą tematy. Nasza redakcja przygotowała tekst będący zapowiedzią imprez mających się odbyć w Uniejowie w najbliższy weekend.

Po obiedzie udaliśmy się do Borysewa, gdzie znajduje się ZOO Safari. „Ogród Zoologiczny Zoo Safari Borysew to wyjątkowe miejsce w centralnej Polsce, gdzie można stanąć twarzą w twarz z dzikimi zwierzętami z całego świata. Safari ZOO mieści się w Borysewie, (gmina Poddębice, województwo łódzkie). Wyjątkowa aranżacja przestrzeni, niezapomniane atrakcje i bliskość natury, to powody dla których Ogród Zoologiczny w Borysewie stanowi jedną z największych atrakcji w Polsce. Podziwiać tu można nie tylko najgroźniejsze dzikie zwierzęta - Białe Tygrysy bengalskie, Białe Lwy, Pumę, Białe Wilki, Serwale, ale także Lemury, Bawoły indyjskie, jedyne w Polsce Bawoły afrykańskie i Tapira. Na terenie naszego ogrodu zoologicznego mieszka już 8 gatunków antylop, 2 gatunki zebr: Bezgrzywe, Greviego oraz 4 gatunki małp. Wielką sympatią zwiedzających cieszy się rodzina Mandryli licząca 9 osobników. Są tu także Kangury, wielbłądy jednogarbne i dwugarbne. Do tej pory udało nam się zgromadzić około 90 gatunków zwierząt dzikich. (źródło: www.zoosafari.com.pl). Odbyliśmy podróż kolejką, a przewodnik opowiadał nam o znajdujących się tam gatunkach. Potem przyszedł czas na samodzielne zwiedzanie. Po powrocie odpoczywaliśmy w basenach termalnych. Dzień zakończył się wspólnym ogniskiem i dyskoteką w stodole. Klimat miejsca był niesamowity. Wszyscy bawili się rewelacyjnie.

Dzień 5

wrobloCzartek przywitał nas deszczową pogodą. Z powodu dużych opadów zwiedzanie Geotermii było odwołane. Ten dzień obfitował zaś w podwójne warsztaty (najlepsze zdaniem wszystkich dziennikarzy). Oto relacja Klaudii Ulaneckiej – redaktorki WRÓBELKA:

„14 lipca na już czwartych warsztatach dziennikarskich mieliśmy szansę nauczyć się robić własne aplikacje na telefon. Na początek wszyscy przedstawiliśmy się i opowiedzieliśmy o tym, jakie mamy aplikacje na telefonie. Następnie do trzech sąsiednich stołów, przy których pracowały trzy redakcje podeszła pani i poprosiła nas o wybranie tematu przewodniego naszej aplikacji. Nasza redakcja, czyli Wróbelek, otrzymała temat „Dron i robot”. Mieliśmy stworzyć aplikację firmy wypożyczającej drony i roboty. Dostaliśmy szczegółowe instrukcje odnośnie stworzenia wybranej przez nas aplikacji. Pracowaliśmy bardzo ciężko, głównie pod względem logicznego myślenia. Strona do tworzenia aplikacji była po angielsku, więc musieliśmy wytężyć wzrok, by znaleźć element, w który trzeba kliknąć. Kiedy nasze aplikacje były gotowe mogliśmy ściągnąć je na nasze telefony za pomocą skanowania kodu QR. Było to łatwe, ale nie tak bardzo jak się tego spodziewaliśmy. Na koniec zajęć mogliśmy opowiedzieć przy wszystkich, co najbardziej nas zaciekawiło, zdziwiło czy przykuło naszą uwagę podczas robienia aplikacji.”

Po tak ambitnych warsztatach jak każdego dnia relaksowaliśmy się w uniejowskich termach.

wroblowPo kolacji pożegnaliśmy redakcję gazetki OGRYZEK z Pomorza. Od organizatorów otrzymaliśmy pamiątkowe certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w LETNIEJ SZKOLE JUNIOR MEDIA.

Dzień 6

Następnego dnia rano nadszedł czas pożegnań. Pogoda jakby wyczuwała nasz smutek. Z częścią redakcji wyjechaliśmy do Łodzi, skąd udaliśmy się do rodzinnych miejscowości.

Dziękujemy paniom Joannie Pazio i Aleksandrze Kowalewskiej za niesamowite dni, pełne wrażeń, śmiechu i dobrej zabawy!

Partner zakliczyninfo

TKK

Warto zobaczyć

Archiwum

Rozlicz PIT Online z PITax.pl dla OPP.
Projekt realizujemy we współpracy z IWOP.

© Oficjalny Portal Internetowy Głosiciela. Wszelkie prawa zastrzeżone.