Zakliczyńskie Centrum Kultury zostało patronem kulturalnym Ogólnopolskiego konkursu „Gram, więc czytam” na najlepszą grę pudełkową na bazie Uniwersum Dwuświata. Głównym celem konkursu jest popularyzacja czytelnictwa wśród młodzieży poprzez powiązanie książki z grą planszową bądź karcianą. Dodatkowo aspiracją konkursu jest budowanie u młodzieży motywacji do rozwoju kreatywności, twórczości i przedsiębiorczości. Udział w konkursie daje młodym ludziom okazję do budowania umiejętności pracy w zespole oraz prowadzenia projektu według własnych koncepcji.
Kto może wziąć udział?
W konkursie mogą brać udział zespoły od 2 do 5 osób w wieku od 10 do 24 lat. Każdy zespół musi mieć pełnoletniego Opiekuna, który potwierdza zgłoszenie zespołu, przesyłane do Organizatora. W konkursie mogą wziąć udział też zespoły składające się wyłącznie z osób pełnoletnich, ale startują wówczas w osobnej kategorii "Dorośli". Zespół wyznacza wówczas jednego z członków na Opiekuna.
Przedmiot konkursu
Zespoły zgłoszone i zapisane do konkursu opracowują własną koncepcję stworzenia gry planszowej lub karcianej na bazie świata i fabuły z serii fantasy „Kroniki Dwuświata”. Koncepcja powinna minimum zawierać:
1. Dobrze brzmiący tytuł gry
2. Określenie czy jest to gra planszowa czy karciana
3. Określenie dla ilu osób jest to gra (ile osób może w nią grać?)
4. Określenie co jest celem gry, jakie są warunki zwycięstwa (np. pokonanie rywali, najszybsze osiągnięcie celu, zdobycie największej liczby punktów itp.)
5. Wymienienie wszystkich elementów z jakich będzie składać się gra, czyli co i w ilu sztukach gracz znajdzie w pudełku (np. kostki, plansze, karty itp.)
6. Opisanie ogólnych założeń mechaniki gry (zasady gry, tury, akcje, punkty itp.)
7. Uargumentowanie co jest główną zaletą gry i dlaczego będzie się w nią dobrze grało, czyli na czym polega jej atrakcyjność
Wykonanie makiety lub wizualizacji gry i/lub elementów będzie dużym atutem. Zatwierdzone zespoły otrzymają do dyspozycji pliki z grafikami Kronik Dwuświata (m.in. Mapa Dwuświata, 5 postaci z powieści, dostępne ilustracje).
Wykreowana przez zespół koncepcja GRY jest przez jego członków nagrywana w formie krótkiego filmu (max do 15 minut, format mp4 lub avi), a następnie przesyłana do Komisji Konkursowej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rekomendujemy, aby praca zespołu przebiegała według 4 faz:
1. Przeczytanie książki
2. Omówienie koncepcji gry przez zespół i zanotowanie najważniejszych pomysłów
3. Przygotowanie się do nagrania prezentacji (wykonanie makiety, ustalenie scenariusza filmu, podzielenie się rolami itp.)
4. Nagranie filmu i wysłanie go do Komisji Konkursowej
Szczegóły konkursu znajdziecie pod tym linkiem: http://pstd.org.pl/index.php/konkurs