Przejście do firmy KM-Net

SKO

matraDzięki zaproszeniu od Stowarzyszenia Łuczników Jász, dziesięcioro członków Szkolnego Koła Krajoznawczo – Turystycznego PTTK „Compass” wraz z opiekunami otrzymało możliwość uczestniczenia w trzydniowej wycieczce na Węgry, do Jászfényszaru. Podczas drogi, w ramach zaplanowanego postoju, zwiedziliśmy piękną jaskinię Domicę mieszczącą się nieopodal granicy słowacko-węgierskiej. Jest to najpiękniejsza i najdłuższa jaskinia Parku Narodowego Słowacki Kras. Wszyscy byliśmy zachwyceni widokiem, jaki zastaliśmy w jej wnętrzu. Po zakończonym zwiedzaniu i krótkim odpoczynku ruszyliśmy w dalszą podróż. W godzinach popołudniowych dotarliśmy na miejsce..

zabawa Po zakwaterowaniu w pięknym pałacu udaliśmy się na krótki spacer, by poznać okolice. Niezapomnianą atrakcją tego dnia była wizyta w domu regionalnym, w którym miło spędziliśmy czas: śpiewając, tańcząc i bawiąc się z nowo poznaną węgierską młodzieżą. Następnego dnia, wyjechaliśmy w góry Mátra, aby całą grupą wspiąć się na najwyższy szczyt Węgier – Kékes (1014 m npm.). Obejrzeliśmy tam zawody drwali oraz weszliśmy na wieżę widokową, by podziwiać panoramę mikroregionu Jász. Po powrocie do Jászfényszaru udaliśmy się na krótki spacer. Kolejnym punktem tego dnia była kolacja w klubie bowlingowym, a następnie wspólne rozgrywki. Wszyscy bawiliśmy się doskonale. Wracając do miejsca naszego noclegu, spacerowaliśmy po miejscowości Jászbéreny i poznawaliśmy jej historię. Ostatniego dnia naszej podróży udaliśmy się do „Jász Múzeum”, które znajduje się w mieście Jászébereny. W tym miejscu przewodnik zapoznał nas z początkami mikroregionu Jasz oraz historią rogu Lehela. Wspólny obiad tego dnia był okazją do podsumowania naszego pobytu. Dzieliliśmy się wrażeniami z wielu atrakcji. Były też podziękowania, miłe upominki oraz wspólne zdjęcia. Następnie pożegnaliśmy się ze wszystkimi węgierskimi przyjaciółmi i ruszyliśmy w długą drogę do Zakliczyna. W trakcie jednego z postojów udało nam się wspiąć na „Śpiącego Mnicha” w Słowackim Krasie. Składamy serdecznie podziękowania Panu Burmistrzowi Dawidowi Chrobakowi oraz Stowarzyszeniu Łuczników Jász za możliwość uczestniczenia w tej wycieczce. Ponadto cieszymy się, że już w listopadzie będziemy mogli spotkać się z węgierskimi gośćmi w Zakliczynie. Razem z nimi po raz 10 wspólnie uczcimy Narodowe Święto Niepodległości, biegnąc w XV Sztafecie Pamięci na trasie Łowczówek- Zakliczyn. Zachęcamy wszystkich do udziału w tym wydarzeniu, oraz do nawiązywania kontaktów z sympatycznymi, młodymi ludźmi z Węgier.

Członkowie SKKT COMPASS wraz z opiekunami ze Szkoły Podstawowej w Zakliczynie

Partner zakliczyninfo

TKK

Warto zobaczyć

Archiwum

Rozlicz PIT Online z PITax.pl dla OPP.
Projekt realizujemy we współpracy z IWOP.

© Oficjalny Portal Internetowy Głosiciela. Wszelkie prawa zastrzeżone.